Vill du veta vad en säkerhetsutrustning skulle kosta?

Fyll i vad du önskar här

RÄKNA UT PRIS HÄR!

0$

Tack, vi återkommer snarast med kostnadsförslag!

Vad har ni för typ av företag/verksamhet?






Du måste välja ett alternativ

Nästa

Hur många anställda har ni?





Du måste välja ett alternativ

Nästa

Har ni en säkerhetslösning i dagsläget?



Du måste välja ett alternativ

Nästa

Vad för slags säkerhetslösning?



















Du måste välja ett alternativ

Nästa

Ligger er verksamhet inuti eller utanför ett centrum/en galleria?



Du måste välja ett alternativ

Nästa

Hur stor är eran lokal?




Du måste välja ett alternativ

Nästa

Vad för typ av skydd är ni ute efter?



















Du måste välja ett alternativ

Nästa

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritetspolicy.

Summary

BeskrivningInformation

MOT EN SÄKRARE VERKSAMHET!

Vill du veta vad en säkerhetsutrustning skulle kosta?

Företagslarm

Grunden i många företags säkerhetslösningar är ett noga utvalt eller specialanpassat företagslarm mot inbrott och skadegörelse. Hos oss får du ett upplägg som är lätthanterligt för alla som ska ha tillgång till lokalerna – och som håller övriga på avstånd.

Det finns ett stort utbud larmprodukter att välja bland. Trådlöst eller fast? Fristående eller integrerat med övriga säkerhetsenheter? Vi hjälper dig välja.

Vårt upplägg ger en helhetslösning från installation till åtgärd när larmet går. SafeGuard har alltid fria utryckningar vid inbrott, fri service och materialgaranti under avtalstid samt fri support. Detta säkerhetsställer att allt fungerar som det ska när det gäller.

Larmet kan utlösas av rörelsedetektorer, fotodetektorer och magnetkontakter. Magnetkontakterna sätts in i en dörr eller i ett fönster och aktiveras på dessa bryts upp.

Visste du att?

Under 2017 anmäldes det 5444 inbrott på arbetsplatser, detta är en ökning med 56% från år 2013. Det visar statistik från Brottsförebyggande rådet. SFF Stöldskyddsföreningen säger att en stor del av stölder och skadegörelse kan undvikas och förebyggas med förebyggande arbete och tydliga rutiner.

Vad händer när larmet går?

Med inbrottslarm och kameraövervakning har du lättare koll på din verksamhet och större chans att få fast inbrottstjuven. Larmcentralen är alltid redo om larmet skulle gå vid inbrottsförsök. Våra operatörer har lång erfarenhet att tolka samt verifiera larmsignaler och bilder från övervakningskameror. Går larmet så analyserar de snabbt situationen och vidtar rätt åtgärder.

När dom verifierat händelsen så kontaktas omedelbart polis, väktare, räddningstjänst eller det som passar vid just er situation.

Genom er kameraövervakning kan vi se vad som hänt och hur tjuven ser ut och vilken flyktväg han tog. På detta sett så har vi ett stort försprång för att hitta rätt person som utfört brottet. Larmet kan utlösas av rörelsedetektorer, fotodetektorer och magnetkontakter. Magnetkontakterna sätts in i en dörr eller i ett fönster och aktiveras då dessa bryts upp.

Genom vår app så får även du som företagare en signal när larmet går. Skulle du även då ha en kameraövervakning så kan du även direkt se vad som händer i din lokal och följa händelsen.

Med larm från SafeGuard får du:
  •  Ett larm som är uppkopplat till Sveriges största bevakningsföretags företag. Bemannad dygnet runt, året runt
  • Snabba åtgärder vid inbrott, larm och brand
  • Fria väktarutryckningar vid inbrott.
  • App där du kan styra ditt larmsystem
  • Väktare från Sveriges största bevakningsföretag
  • Livstids materialgaranti under avtalstid
  • Fri service

Ring oss på 08-558 038 11 eller låt oss kontakta dig för en kostnadsfri rådgivning

59 − 53 =

Genom att klicka på knappen accepterar du vår Integritetspolicy

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

Med appen kan du se vad som händer på företaget då du inte är där. Du kan larma på och av när du vill och alltid se vilka som kommer och går till lokalen. Du kan även gå in bakåt i tiden och ladda upp inspelat material.

Larmappen är enkel att använda för alla behöriga, och med några få knapptryckningar använder du de funktioner som finns. Om du vill kan du även få push-notiser (Meddelanden i telefonen) så fort någon larmar på eller av.

Vad ingår i ert företagslarm

  • Fria utryckningar vid inbrott. Då larmet går så åker det alltid ut en väktare till ert företag. Samarbete sker alltid med bäst lämpad åtgärd som från polis, väktare och räddningstjänst.
  • Larmcentralen sätter i lämplig åtgärd. Larmcentralen har erfarna specialutbildad personal som dygnet runt är beredd då ett larm utlöses.
  • Krypterad informationsöverföring. All kommunikation mellan larmcentral och larmsystemet sker med krypterad informationsöverföring.
  • Installation. All installation utförs av professionella installatörer för att säkerhetsställa ett säkert fungerande larm.
  • Produktgaranti. Fri materialgaranti under avtalstiden. Skulle produkter sluta att fungera så installerar vi en ny åt er utan kostnad. Det enda som tillkommer är serviceteknikerns framkörningsavgift.
  • Serviceavtal. Fri service och fri support under avtalstiden. Det garanterar att ert larm fungerar som det ska.

Om oss

SafeGuard är ett mångsidigt företag inom säkerhetsbranschen som ebjuder er en skräddarsydd säkerhetslösning i hög kvalitet. Vi erbjuder våra tjänster och produkter till alla sorters företag både stora och små. Med stort engagemang, personlig service och lång erfarenhet inom branschen kan vi erbjuda  er en trygg säkerhetslösning.
[raw][/raw]

Vanliga frågor

Vad kostar en säkerhetslösning?

> Det är svårt att ge ett direkt svar då alla verksamheter ser olika ut och har olika behov. Oavsett om det är mekanisk säkerhet som jalusier, galler, aluminium- samt glaspartier eller teknisk skydd som larm, kameror och passersystem så är alla våra säkerhetslösningar anpassade efter just ert behov och säkerhetskrav. Kontakta oss på SafeGuard så hjälper er gärna att välja en lösning som passar just er verksamhet.

Vad för säkerhetskrav har min verksamhet?

> Ditt försäkringsbolag har skrivit i ditt försäkringsbrev vilken larmklass och vilken skyddsklass som gäller för din verksamhet. Larmklass är baserat på hut larmet ska byggas och skyddsklass är baserat på hur det mekaniska skyddet ska vara eller hur den ska förbättras. Larmklass enligt larmklass 1,2,3 och skyddsklass enligt 1,2,3,4.

Vad ingår i mitt avtal hos er?

> Som standard ingår det alltid hårdvara, mjukvara, fri service samt materialgaranti under din avtalsperiod. Det ingår även fria väktaruttryckningar vid A-larm samt utryckning från Sveriges starkaste vaktbolag.

Vad händer när larmet går?

> Vid A-larm, så kallad skarpt larm så kommer väktare att skickas ut för ett yttre samt ett inre rondering. Larmcentralen kommer även att kontakta dig och kolla vad som har hänt och se vilka åtgärder som ska vidtas. Skulle det vara så att du inte skulle svara och en incident har inträffat så kommer väktare alltid ut för att eventuellt skyddstäcka eventuella skador och aktivera larmet igen.

Vi ska flytta. Hur gör vi då?

> Kontakta oss på SafeGuard via mail: info@safeguard.se eller via telefonnummer: 08-558 038 11. Vi tar gärna kontakt med den nya ägaren/ hyresgästen som ska ta över er lokal, så ge oss gärna deras kontaktuppgifter.

SafeGuard
Stensätravägen 13A
127 39 Skärholmen

Telefon: 08-558 038 11

Mail: info@safeguard.se

Öppettider: Vardag 08:00-17:00