Vill du veta vad en
säkerhetsutrustning skulle kosta?

Fyll i vad du önskar här

Kontakta oss

Safeguard
Stensätravägen 13A
127 39 Skärholmen
Telefon kundtjänst: 08-558 038 11
Mailadress: info@safeguard.se

    Vanliga frågor till kundtjänst

    Här försöker vi svara på dom vanligast frågorna som brukar ställas till oss. Men självklart är ni alltid välkomna att ringa eller skicka ett mail till oss om ni har några funderingar.

    Våra öppettider är vardagar 08:00-17:00

    Vad ingår i mitt avtal hos Safeguard?

    Som standard ingår det alltid hårdvara, mjukvara, fri service samt materialgaranti under din avtalsperiod. Det ingår även fria väktaruttryckningar vid A-larm samt utryckning från Sveriges starkaste vaktbolag.

    Vad för säkerhetskrav har min verksamhet?

    Ditt försäkringsbolag har skrivit i ditt försäkringsbrev vilken larmklass och vilken skyddsklass som gäller för din verksamhet. Larmklass är baserat på hur larmet ska byggas och skyddsklass är baserat på hur det mekaniska skyddet ska vara eller hur den ska förbättras. Larmklass enligt larmklass 1,2,3 och skyddsklass enligt 1,2,3,4.

    Vad kostar en säkerhetslösning?

    Det är svårt att ge ett direkt svar då alla verksamheter ser olika ut och har olika behov. Oavsett om det är mekanisk säkerhet som jalusier, galler, aluminium- samt glaspartier eller teknisk skydd som larm, kameror och passersystem så är alla våra säkerhetslösningar anpassade efter just ert behov och säkerhetskrav. Kontakta oss på Safeguard så hjälper er gärna att välja en lösning som passar just er verksamhet.

    Vi ska flytta. Hur gör vi då?

    Kontakta oss på Safeguard via mail: info@safeguard.se eller via telefonnummer: 08-558 038 11. Vi tar gärna kontakt med den nya ägaren/ hyresgästen som ska ta över er lokal, så ge oss gärna deras kontaktuppgifter.

    Hur gör jag en felanmälan på ett larmsystem?

    Ring oss så på telefonnummer 08-558-038 11 hjälper vi dig att lösa problemet.

    Vad händer då larmet går?

    Vid A-larm, så kallad skarpt larm så kommer väktare att skickas ut för en yttre samt en inre rondering. Larmcentralen kommer även att kontakta dig och kolla vad som har hänt och se vilka åtgärder som ska vidtas. Skulle det vara så att du inte skulle svara och en incident har inträffat så kommer väktare alltid ut för att eventuellt skyddstäcka eventuella skador och aktivera larmet igen.

    Får jag montera upp kameror i min butik?

    Ansvaret för att utfärda tillstånd till kamerabevakning och utföra tillsyn över kamerabevakning har flyttats från länsstyrelserna till Datainspektionen.

    Reglerna för kamerabevakning ändrades den 25 maj 2018, när EU:s nya dataskyddsförordning började gälla. Det har även skett förändringar från och med den 1 augusti 2018 då den nya kamerabevakningslagen började gälla.

    Kontakta oss på Safeguard så kan vi hjälpa dig

    Finns det någon app till kameror och larm?

    Ja det finns en app där du enkelt kan följa alla händelser i din lokal. Där kan du se när någon kommer och går och om larmet går.

    Med appen kan du känna dig trygg då du inte kan vara på plats i lokalen.