Larmväskor
Larmväskor mot inbrott
Larmväskor finns anpassade både för inomhus- och utomhusbruk. Larmväskan för inomhusbruk är utvecklad för en tillfällig lösning eller ett kompletterande larm.
Väskan för utomhusbruk är ett utmärkt alternativ för snabb och enkel larmning av tex byggställningar, entreprenadmaskiner, kraftverk eller andra utomhusprojekt som kräver hög säkerhet. Larmväskan kräver ingen nätanslutning då strömförsörjning tryggas av kraftfulla batterier med upp till två års driftstid.
Vi tillhandahåller hög kvalitet på service och hjälper dig med val av komponenter för att få ihop den perfekta väskan för er. Larmkomponenterna levereras i en väska av hård plast. Du kan hyra en larmväska av oss på Safeguard som är anpassad efter just ert byggprojekt.
Med Sveriges största vaktbolag i ryggen kan vi lämna en helhetslösning från produkt till tjänster samt åtgärder dygnet runt.

Visste du att?
Under 2023 anmäldes omkring 402 000 stöld- och tillgreppsbrott, varav 37 500 var butikstölder i Sverige.
Med kameraövervakning och ett bra företagslarm kan du både minska stöldförsöken och dessutom ha bättre koll över din verksamhet.
Kostnadsfri rådgivning
Ring oss på 08-558 038 11 eller använd formuläret
Genom att klicka på knappen accepterar du vår Integritetspolicy
Larmväskor för ökat skydd på byggarbetsplatser
Studier visar att arbetsplatser som ligger skyddad från insyn eller ligger nära stora vägar har större risk att utsättas för inbrott. Är det dessutom en byggarbetsplats med dålig belysning, svagt skydd av tex stängsel och lås, dålig skyltning av larm eller helt saknar larm så är risken mycket större att råka ut för stöld.
Att skydda området med larmväska och övervakningskameror är en viktig del av det förebyggande arbetet mot inbrott och stölder. Om du satsar på en ordentligt planerad säkerhetslösning på arbetsplatsen så minskar ni stöldriskerna och kan lägga er tid på att utföra ert arbete istället. Oftast blir skadegörelsen väldigt kostsamt i materialsabotage, men även i verktyg och maskiner som har blivit stulna.

Vad ingår i ert företagslarm
- Fria utryckningar vid inbrott. Då larmet går så åker det alltid ut en väktare till ert företag. Samarbete sker alltid med bäst lämpad åtgärd som från polis, väktare och räddningstjänst.
- Larmcentralen sätter in lämplig åtgärd. Larmcentralen har erfarna specialutbildad personal som dygnet runt är beredd då ett larm utlöses.
- Krypterad informationsöverföring. All kommunikation mellan larmcentral och larmsystemet sker med krypterad informationsöverföring.
- Installation. All installation utförs av professionella installatörer för att säkerhetsställa ett säkert fungerande larm.
- Produktgaranti. Fri materialgaranti under avtalstiden. Skulle produkter sluta att fungera så installerar vi en ny åt er utan kostnad. Det enda som tillkommer är serviceteknikerns framkörningsavgift.
- Serviceavtal. Fri service och fri support under avtalstiden. Det garanterar att ert larm fungerar som det ska.
Håll koll på din verksamhet via Appen med företagslarm från oss
Som kund hos oss på Safeguard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt företagslarm eller övervakningskameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte i hemmet.
- Larma på eller av ditt larmsystem när du vill, var du vill.
- Få ett meddelande när någon larmar på eller av.
- Få ett meddelande om larmet löses ut i lokalen.
- Se vad som händer via er kameraövervakning när du vill.
- Gå in bakåt i tiden och ladda upp sparat material.