Vill du veta vad en säkerhetsutrustning skulle kosta?

Fyll i vad du önskar här

RÄKNA UT PRIS HÄR!

0$

Tack, vi återkommer snarast med kostnadsförslag!

Vad har ni för typ av företag/verksamhet?






Du måste välja ett alternativ

Nästa

Hur många anställda har ni?





Du måste välja ett alternativ

Nästa

Har ni en säkerhetslösning i dagsläget?



Du måste välja ett alternativ

Nästa

Vad för slags säkerhetslösning?



















Du måste välja ett alternativ

Nästa

Ligger er verksamhet inuti eller utanför ett centrum/en galleria?



Du måste välja ett alternativ

Nästa

Hur stor är eran lokal?




Du måste välja ett alternativ

Nästa

Vad för typ av skydd är ni ute efter?



















Du måste välja ett alternativ

Nästa

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritetspolicy.

Summary

BeskrivningInformation

MOT EN SÄKRARE VERKSAMHET!

Vill du veta vad din larmväska skulle kosta?

Hindra inbrott med Larmväska

Larmväskor finns anpassade både för inomhus- och utomhusbruk. Larmväskan för inomhusbruk är utvecklad för en tillfällig lösning eller ett kompletterande larm.

Väskan för utomhusbruk är ett utmärkt alternativ för snabb och enkel larmning av tex byggställningar, entreprenadmaskiner, kraftverk eller andra utomhusprojekt som kräver hög säkerhet. Larmväskan kräver ingen nätanslutning då strömförsörjning tryggas av kraftfulla batterier med upp till två års driftstid. Vi tillhandahåller hög kvalitet på service och hjälper dig med val av komponenter för att få ihop den perfekta väskan för er. Larmkomponenterna levereras i en väska av hård plast. Du kan hyra en larmväska av oss på SafeGuard som är anpassad efter just ert byggprojekt.

Med Sveriges största vaktbolag i ryggen kan vi lämna en helhetslösning från produkt till tjänster samt åtgärder dygnet runt.

Visste du att?

Under 2017 anmäldes det 5444 inbrott på arbetsplatser, detta är en ökning med 56% från år 2013. Det visar statistik från Brottsförebyggande rådet. SFF Stöldskyddsföreningen säger att en stor del av stölder och skadegörelse kan till exempel undvikas och förebyggas med förebyggande arbete och tydliga rutiner.

Kraftig ökning av inbrott på byggarbetsplatser

Studier visar att arbetsplatser som ligger skyddad från insyn eller ligger nära stora vägar har större risk att utsättas för inbrott. Är det dessutom en byggarbetsplats med dålig belysning, svagt skydd av tex stängsel och lås, dålig skyltning av larm eller helt saknar larm så är risken mycket större att råka ut för stöld.

Att skydda området med larmväska och övervakningskameror är en viktig del av det förebyggande arbetet mot inbrott och stölder. Om du satsar på en ordentligt planerad säkerhetslösning på arbetsplatsen så minskar ni stöldriskerna och kan lägga er tid på att utföra ert arbete istället. Oftast blir skadegörelsen väldigt kostsamt i materialsabotage, men även i verktyg och maskiner som har blivit stulna. Dessutom kan det bli produktionsavbrott, leveransförseningar och stillestånd i arbetet då det saknas viktiga maskiner eller verktyg efter stölden.

Vi på SafeGuard kommer gärna ut till er arbetsplats för en kostnadsfri rådgivning och hjälper er att hitta en säkerhetslösning som passar just er.

 

Ring oss på 08-558 038 11 eller låt oss kontakta dig för en kostnadsfri rådgivning

− 3 = 4

Genom att klicka på knappen accepterar du vår Integritetspolicy

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

Larma på eller av ditt larmsystem när du vill, var du vill

Få ett meddelande när någon larmar på eller av

Få ett meddelande om larmet löses ut i lokalen

Se vad som händer via er kameraövervakning när du vill

Gå in bakåt i tiden och ladda upp sparat material

 

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

Larma på eller av ditt larmsystem när du vill, var du vill

Få ett meddelande när någon larmar på eller av

Få ett meddelande om larmet löses ut i lokalen

Se vad som händer via er kameraövervakning när du vill

Gå in bakåt i tiden och ladda upp sparat material

 

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

V  Larma på eller av ditt larmsystem när

    du vill var du vill

 

V  Få ett meddelande när någon larmar

     på eller av

 

V  Få ett meddelande om larmet löses

     ut i lokalen

 

V  Se vad som händer via er

     kameraövervakning när du vill

 

V  Gå in bakåt i tiden och ladda upp

     sparat material

Vad ingår i ert företagslarm

  • Fria utryckningar vid inbrott. Då larmet går så åker det alltid ut en väktare till ert företag. Samarbete sker alltid med bäst lämpad åtgärd som från polis, väktare och räddningstjänst.
  • Larmcentralen sätter i lämplig åtgärd. Larmcentralen har erfarna specialutbildad personal som dygnet runt är beredd då ett larm utlöses.
  • Krypterad informationsöverföring. All kommunikation mellan larmcentral och larmsystemet sker med krypterad informationsöverföring.
  • Installation. All installation utförs av professionella installatörer för att säkerhetsställa ett säkert fungerande larm.
  • Produktgaranti. Fri materialgaranti under avtalstiden. Skulle produkter sluta att fungera så installerar vi en ny åt er utan kostnad. Det enda som tillkommer är serviceteknikerns framkörningsavgift.
  • Serviceavtal. Fri service och fri support under avtalstiden. Det garanterar att ert larm fungerar som det ska.

Om oss

SafeGuard är ett mångsidigt företag inom säkerhetsbranschen som ebjuder er en skräddarsydd säkerhetslösning i hög kvalitet. Vi erbjuder våra tjänster och produkter till alla sorters företag både stora och små. Med stort engagemang, personlig service och lång erfarenhet inom branschen kan vi erbjuda  er en trygg säkerhetslösning.

Vanliga frågor

Vad kostar en säkerhetslösning?

> Det är svårt att ge ett direkt svar då alla verksamheter ser olika ut och har olika behov. Oavsett om det är mekanisk säkerhet som jalusier, galler, aluminium- samt glaspartier eller teknisk skydd som larm, kameror och passersystem så är alla våra säkerhetslösningar anpassade efter just ert behov och säkerhetskrav. Kontakta oss på SafeGuard så hjälper er gärna att välja en lösning som passar just er verksamhet.

Vad för säkerhetskrav har min verksamhet?

> Ditt försäkringsbolag har skrivit i ditt försäkringsbrev vilken larmklass och vilken skyddsklass som gäller för din verksamhet. Larmklass är baserat på hut larmet ska byggas och skyddsklass är baserat på hur det mekaniska skyddet ska vara eller hur den ska förbättras. Larmklass enligt larmklass 1,2,3 och skyddsklass enligt 1,2,3,4.

Vad ingår i mitt avtal hos er?

> Som standard ingår det alltid hårdvara, mjukvara, fri service samt materialgaranti under din avtalsperiod. Det ingår även fria väktaruttryckningar vid A-larm samt utryckning från Sveriges starkaste vaktbolag.

Vad händer när larmet går?

> Vid A-larm, så kallad skarpt larm så kommer väktare att skickas ut för ett yttre samt ett inre rondering. Larmcentralen kommer även att kontakta dig och kolla vad som har hänt och se vilka åtgärder som ska vidtas. Skulle det vara så att du inte skulle svara och en incident har inträffat så kommer väktare alltid ut för att eventuellt skyddstäcka eventuella skador och aktivera larmet igen.

Vi ska flytta. Hur gör vi då?

> Kontakta oss på SafeGuard via mail: info@safeguard.se eller via telefonnummer: 08-558 038 11. Vi tar gärna kontakt med den nya ägaren/ hyresgästen som ska ta över er lokal, så ge oss gärna deras kontaktuppgifter.

SafeGuard
Stensätravägen 13A
127 39 Skärholmen

Telefon: 08-558 038 11

Mail: info@safeguard.se

Öppettider: 08:00-17:00