Vill du veta vad en säkerhetsutrustning skulle kosta?

Fyll i vad du önskar här

RÄKNA UT PRIS HÄR!

0$

Tack, vi återkommer snarast med kostnadsförslag!

Vad har ni för typ av företag/verksamhet?






Du måste välja ett alternativ

Nästa

Hur många anställda har ni?





Du måste välja ett alternativ

Nästa

Har ni en säkerhetslösning i dagsläget?



Du måste välja ett alternativ

Nästa

Vad för slags säkerhetslösning?



















Du måste välja ett alternativ

Nästa

Ligger er verksamhet inuti eller utanför ett centrum/en galleria?



Du måste välja ett alternativ

Nästa

Hur stor är eran lokal?




Du måste välja ett alternativ

Nästa

Vad för typ av skydd är ni ute efter?



















Du måste välja ett alternativ

Nästa

Genom att klicka på knappen accepterar du vår integritetspolicy.

Summary

BeskrivningInformation

MOT EN SÄKRARE VERKSAMHET!

Vill du veta vad ditt personlarm skulle kosta?

Personlarm kopplat till larmcentral

Personlarm även kallad överfallslarm är perfekt för personal som jobbar i en utsatt miljö, under natten eller för personal som alltid jobbar ensamma. Ingen ska behöva känna sig hotad eller utsatt på jobbet och därför är överfallslarmen kopplade mot larmcentralen som direkt kontaktar polisen. Om något skulle hända, är hjälpen ett knapptryck bort!

När du trycker på larmknappen skickas ett larm med information om vart du är och vem du är till larmcentralen. Under tiden kopplas ett röstsamtal upp och operatören kan höra vad som händer och hur situationen är. Då händelsen kan följas så kan operatören se till att du får den hjälp du behöver.

Personlarmet är även utrustat med en timerlarmfunktion som gör att enheten efter en förutbestämd tid automatiskt larmar själv, om användaren inte är kapabel att larma för att han tex har svimmat. Även om personlarmet hamnar i en position som det inte är tänkt att den ska vara i som tex liggande läge så kommer det även då att skickas ett larm. Är läget inte akut så kan användaren använda den så kallade Call Button-knappen. När du trycker på knappen så ringer överfallslarmet upp ett förkonfigurerat nummer.

 

Visste du att?

Brottsrubriceringen misshandel avser alla gärningar där någon uppsåtligen tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter offret i vanmakt eller något annat tillstånd. Misshandel är ett av de enskilt vanligaste brotten. Under 2017 polisanmäldes till exempel cirka 84 200 fall av misshandel i Sverige.

Varför ett personlarm?

Ett personlarm erbjuder dig en trygghet på riskfyllda arbetsplatser eller till dig som har en ökad hotbild i ditt arbete.

Myndigheter och arbetsgivare jobbar hela tiden med att öka säkerheten på arbetsplatserna runt om i landet.

Det finns även lagstadgade krav för yrkesgrupper som löper större risk för att hamna i hotfulla situationer. I dessa situationer kan det innebära en skillnad på liv och död för den som använder ett personlarm.

Ett personlarm är även väldigt lätt och diskret att bära med sig i alla vardagliga situationer.

Vad är ett personlarm?

Ett personlarm används för att snabbt kunna tillkalla hjälp vid en hotad situation. det finns olika typer av personlarm beroende på vad personen behöver.

Personlarmet är oftast kopplat till en larmcentral som kan se din position och följa förloppet vid hot eller våld. Positionen följs oftast via GPS. radiofyrar, Wifi eller GSM-nätet.

När använder man personlarm?

Personlarm används då hotbilden är hög och risken är stor att en farlig situation kan uppstå där akut hjälp kan behövas. Skulle användaren svimma av eller hamna i ett liggande läge så kan personlarmet automatiskt tillkalla hjälp till den drabbade då denna inte kan trycka på larmknappen själv.

Vem använder personlarm?

Personlarm kan vem som helst använda som känner att dom är i en hotad situation. Men det är vanligast att man använder personlarm i yrkesgrupper som har en större hotbild och har som krav att använda personlarm. Dom vanligaste yrkesgrupperna som är i behov av större säkerhet är tex butikspersonal, väktare, parkeringsvakter, vårdpersonal och vissa ensamarbetare som elinstallatörer.

Hur fungerar ett personlarm?

Innan personlarmet börjar användas så konfigureras det så att den fungerar som du önskar. Detta kan tex vara att du vill ha den kopplad till larmcentral  eller hur dom olika sensorerna ska fungera.

Då det uppstår en hotfull situation så trycker du på larmknappen och information skickas direkt till larmcentralen som ser vem du är och vart du befinner dig. Larmcentralen kommer även då att koppla på röstsamtal så dom via mikrofonen kan höra vad som händer och hur situationen utvecklas. Operatören lyssnar av händelsen och ser till att skicka lämpliga hjälpinsatser som situationen kräver. Övrig information som sjukdomstillstånd, kontaktpersoner, signalement kan i förväg lämnas till larmcentralen så att lämpliga åtgärder kan tas.

Ring oss på 08-558 038 11 eller låt oss kontakta dig för en kostnadsfri rådgivning

36 − 30 =

Genom att klicka på knappen accepterar du vår Integritetspolicy

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

Larma på eller av ditt larmsystem när du vill, var du vill

Få ett meddelande när någon larmar på eller av

Få ett meddelande om larmet löses ut i lokalen

Se vad som händer via er kameraövervakning när du vill

Gå in bakåt i tiden och ladda upp sparat material

 

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

Larma på eller av ditt larmsystem när du vill, var du vill

Få ett meddelande när någon larmar på eller av

Få ett meddelande om larmet löses ut i lokalen

Se vad som händer via er kameraövervakning när du vill

Gå in bakåt i tiden och ladda upp sparat material

 

Håll koll på din verksamhet via Appen

Som kund hos oss på SafeGuard har du full koll på verksamheten via appen, var du än befinner dig. Du kontrollerar och styr ditt larm eller kameror var du än är, på jobbet, på resan eller varför inte hemma.

V  Larma på eller av ditt larmsystem när

    du vill var du vill

 

V  Få ett meddelande när någon larmar

     på eller av

 

V  Få ett meddelande om larmet löses

     ut i lokalen

 

V  Se vad som händer via er

     kameraövervakning när du vill

 

V  Gå in bakåt i tiden och ladda upp

     sparat material

Vad ingår i ert företagslarm

  • Fria utryckningar vid inbrott. Då larmet går så åker det alltid ut en väktare till ert företag. Samarbete sker alltid med bäst lämpad åtgärd som från polis, väktare och räddningstjänst.
  • Larmcentralen sätter in lämplig åtgärd. Larmcentralen har erfarna specialutbildad personal som dygnet runt är beredd då ett larm utlöses.
  • Krypterad informationsöverföring. All kommunikation mellan larmcentral och larmsystemet sker med krypterad informationsöverföring.
  • Installation. All installation utförs av professionella installatörer för att säkerhetsställa ett säkert fungerande larm.
  • Produktgaranti. Fri materialgaranti under avtalstiden. Skulle produkter sluta att fungera så installerar vi en ny åt er utan kostnad. Det enda som tillkommer är serviceteknikerns framkörningsavgift.
  • Serviceavtal. Fri service och fri support under avtalstiden. Det garanterar att ert larm fungerar som det ska.

Om oss

SafeGuard är ett mångsidigt företag inom säkerhetsbranschen som ebjuder er en skräddarsydd säkerhetslösning i hög kvalitet. Vi erbjuder våra tjänster och produkter till alla sorters företag både stora och små. Med stort engagemang, personlig service och lång erfarenhet inom branschen kan vi erbjuda  er en trygg säkerhetslösning.

Vanliga frågor

Vad kostar en säkerhetslösning?

> Det är svårt att ge ett direkt svar då alla verksamheter ser olika ut och har olika behov. Oavsett om det är mekanisk säkerhet som jalusier, galler, aluminium- samt glaspartier eller teknisk skydd som larm, kameror och passersystem så är alla våra säkerhetslösningar anpassade efter just ert behov och säkerhetskrav. Kontakta oss på SafeGuard så hjälper er gärna att välja en lösning som passar just er verksamhet.

Vad för säkerhetskrav har min verksamhet?

> Ditt försäkringsbolag har skrivit i ditt försäkringsbrev vilken larmklass och vilken skyddsklass som gäller för din verksamhet. Larmklass är baserat på hut larmet ska byggas och skyddsklass är baserat på hur det mekaniska skyddet ska vara eller hur den ska förbättras. Larmklass enligt larmklass 1,2,3 och skyddsklass enligt 1,2,3,4.

Vad ingår i mitt avtal hos er?

> Som standard ingår det alltid hårdvara, mjukvara, fri service samt materialgaranti under din avtalsperiod. Det ingår även fria väktaruttryckningar vid A-larm samt utryckning från Sveriges starkaste vaktbolag.

Vad händer när larmet går?

> Vid A-larm, så kallad skarpt larm så kommer väktare att skickas ut för ett yttre samt ett inre rondering. Larmcentralen kommer även att kontakta dig och kolla vad som har hänt och se vilka åtgärder som ska vidtas. Skulle det vara så att du inte skulle svara och en incident har inträffat så kommer väktare alltid ut för att eventuellt skyddstäcka eventuella skador och aktivera larmet igen.

Vi ska flytta. Hur gör vi då?

> Kontakta oss på SafeGuard via mail: info@safeguard.se eller via telefonnummer: 08-558 038 11. Vi tar gärna kontakt med den nya ägaren/ hyresgästen som ska ta över er lokal, så ge oss gärna deras kontaktuppgifter.

SafeGuard
Stensätravägen 13A
127 39 Skärholmen

Telefon: 08-558 038 11

Mail: info@safeguard.se

Öppettider: 08:00-17:00